tag:blogger.com,1999:blog-6277826249751063069.post333768738529096349..comments2022-04-01T10:43:25.124+03:00Comments on למה לי קרא סברא הוא: פרשת ויצא תשע"ג. מדרש אפשרי של יונתן רזאלEli Abramzonhttp://www.blogger.com/profile/06968173171056899599noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6277826249751063069.post-13930712892911040532012-12-02T23:28:49.899+02:002012-12-02T23:28:49.899+02:00שמואל,
ראה נא את הרשומה שלי על פרשת תולדות תשע&qu...שמואל, <br />ראה נא את הרשומה שלי על פרשת תולדות תשע"א, על כך שליעקב לא היה יתרון אמיתי על עשיו, וגניבת הברכות היה מעשה עוול. בכך קלעתי לדעת הרב יואל בן נון:<br />http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4177596,00.html<br /><br />יעקב הופך לישראל רק כאשר הוא מכיל את עשיו. משמע שבאמת ניתן לומר "שני מחנות" גם על הפילוג בין שני האחים.Eli Abramzonhttps://www.blogger.com/profile/06968173171056899599noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6277826249751063069.post-28900865448232872762012-12-02T21:40:45.271+02:002012-12-02T21:40:45.271+02:00הבנת הפילוג הפנימי שמרומז בחלוקה ל"שתי מחנות&...הבנת הפילוג הפנימי שמרומז בחלוקה ל"שתי מחנות" עוזר גם לקרוא בצורה אחרת לחלוטין את סיפור המאבק של יעקב עם האיש בלילה שלפני המפגש עם עשיו. מי הוא אותו איש שנאבק עם יעקב, ושבסופו של מאבק נקרא שם יעקב ישראל? לא ברור. דרך אחת להבין את זה היא שבעצם מדובר במאבק של יעקב עם עצמו, מאבק שבסופו של דבר הוא גובר על החלוקה ל"שתי מחנות" ויוצא מחוזק. המאבק וההתגברות הללו הם שמעלים אותו לדרגה של להיות "ישראל". (תודה לרב יוסף קנפסקי על ההשראה)Shmuelhttps://www.blogger.com/profile/00531644501633828781noreply@blogger.com